Rozhodli ste sa splniť svoj sen a rozbehli ste svoju spoločnosť. Je to náročné a vzrušujúce zároveň. Často si pokladáte otázku, ako získať pozornosť a presvedčiť ľudí, aby si vaše služby a produkty kúpili.
Pokiaľ nemáte správnu predajnú a marketingovú stratégiu, tak je ťažké uspieť. Veľké percento malých spoločností v prvom roku podnikania zlyhá. Aby sa to nestalo aj vám, potrebujete overenú stratégiu, aby vaša malá spoločnosť prežila a prosperovala.
V tomto článku nájdete 7 spôsobov, ktoré môžu vášmu podnikaniu pomôcť. Nie je dôležité s čím podnikáte, potrebujete marketing, aby ste upútali návštevníkov a získali ich dôveru. Cieľom je, aby vaši zákazníci nakupovali u vás opakovane.
1. Zamerajte sa na existujúcich zákazníkov
Získať nových klientov je náročnejšie, ako znovu presvedčiť existujúceho spokojného zákazníka. Podľa prieskumu až 44% malých podnikateľov hovorí, že vracajúci sa zákazníci sú druhým najdôležitejším zdrojom príjmov.
Významným zdrojom dát je váš CRM systém a zoznam odoberateľov vášho Newslettera. Prejdite si tieto dáta a začnite komunikáciu so zákazníkmi, ktorý u vás už dlhšiu dobu nenakupovali. Môžete využiť telefonickú komunikáciu, priamu emailovú komunikáciu, alebo platenú online reklamu.
Správa môže začínať napríklad „Ahoj [meno klienta], dlho sme o tebe nepočuli a veľmi nám chýbaš.“ Ďalej môže nasledovať personalizovaná ponuka, ktorá vychádza s predošlých nákupných preferencii klienta.
Môžete používať online analytické nástroje, ktoré dokážu identifikovať zákazníkov s vysokým potenciálom budúceho nákupu. Na základe dát z týchto nástrojov môžete prispôsobiť svoju správu a získať zákazníkov späť.
2. Používajte online adresáre
Online adresáre, ako napríklad Google moja firma môžu pomôcť malým podnikom získať výhodu oproti konkurencii pri online vyhľadávaní. Ak máte lokálnu kamennú prevádzku, tak Google moja firma môže pomôcť zvýšiť návštevnosť vašej prevádzky.
3. Zamerajte sa na získavanie referencii
Súčasný zákazníci, hlavne vo vekovej kategórii 25 – 40 rokov (mileniáli), veria viac odporúčaniam svojich priateľov, ako tradičnej forme reklamy. Referencie a informácie o produktoch a službách získavajú vo vyhľadávačoch, na sociálnych sieťach a v komunikácii so svojimi priateľmi.
Vaši verní zákazníci vám môžu pomôcť s najťažšou prácou, a to so získavaním referencií. Musíte ich len správne motivovať a ponúknuť im rôzne zľavy a výhody za predaj, ktorý pochádza z ich referencie. Používajte marketingové nástroje na získavanie referencii.
4. Ponúkajte zľavy a akcie
Nových zákazníkova môžete prilákať rôznymi úvodnými špeciálnymi ponukami. Môžete ponúknuť napríklad bezplatnú dopravu, rôzne výhodné balíčky produktov, alebo bezplatné darčekové balenie. Toto môže byť impulzom, aby ste odlákali zákazníka od konkurencie, alebo presvedčili váhajúcich zákazníkov.
Na tieto akcie môžete potenciálnych zákazníkov upozorniť emailovou správou, notifikáciou v mobilnej aplikácii, alebo SMS správou pomocou nástrojov na SMS marketing.
5. Ukazujte svoju odbornosť prostredníctvom obsahu
Ak chcete konkurovať už zabehnutým značkám, musíte ukázať zákazníkom svoju odbornosť a inovatívny pohľad na problematiku. Môžete tvoriť rôzne výukové videá a rady, ktoré pomôžu vašim klientom. Blogy, časopisy a e-knihy môžu byť dobrým zdrojom potenciálnych zákazníkov.
6. Zúčastňujte sa na podujatiach z vášho odvetvia
Ako malá spoločnosť, potrebujete budovať svoju sieť kontaktov, preto je potrebné zúčastňovať sa rôznych podujatí vo vašom odvetví. Konferencie môžu byť skvelým príkladom. Môžete sa zúčastniť napríklad ako prezentujúci, alebo sa dohodnúť s organizátorom na postavení reklamného kiosku v priestoroch konferencie.
V súčasnej dobe, ktorá nepraje hromadným podujatiam sa môžete zapojiť do konferencií organizovaných online, alebo môžete investovať do zorganizovania vlastnej online konferencie, školenia, alebo inej online udalosti a osloviť odborníkov, ktorý by sa mohli zapojiť. Vybudovanie vlastnej online udalosti so všetkými funkcionalitami je už finančne náročnejšie.
7. Spolupracujte s inými značkami, s ktorými zdieľate zákazníkov
Rozbehnite kooperáciu so značkami, s ktorými sa môžete navzájom dopĺňať a nie ste priamou konkurenciou. Spojením môžete benefitovať a podieľať sa spoločne na nákladoch na marketing.
Napríklad ak vyrábate nábytok a bytové doplnky, môžete rozbehnúť spoluprácu s dizajnovým štúdiom. Dizajnové štúdio využije pri návrhoch interiéru vaše produkty a vy môžete na oplátku ponúknuť dizajnovému štúdiu províziu, alebo môžete spolu ponúkať zákazníkom výhodný balík váš produkt + služba dizajnérov.
Skvelým príkladom je spolupráca Nike + iPod. Hudba a šport patria k sebe, takže obidve spoločnosti z tejto spolupráce benefitujú.
Malé spoločnosti nemajú rozpočet a možnosti, ktoré majú veľké spoločnosti a korporácie
Navrhované inšpirácie nie sú finančne veľmi nákladné a môžete z nich veľa získať. Keď budete mať vybudovanú širokú základňu verných zákazníkov, môžete sa pustiť do finančne náročnejších projektov.