Nakupovanie cez internet sa stalo bežnou súčasťou života nás všetkých. Tak ako rástla obľúbenosť tejto formy nákupovania, tak rástol a stále rastie počet internetových obchodov.
Vlastná mobilná aplikácia – ďalší krok k úspechu
Mobilný telefón je dnes súčasťou života takmer všetkých. Používame ho na hľadanie informácii, na komunikáciu na sociálnych sieťach, na čítanie spravodajstva, čítanie kníh a aj na nakupovanie.
Podľa DigitalDoughnut sa predpokladá, že do roku 2021 dosiahne predaj cez mobilné zariadenia hodnotu 3,5 bilióna dolárov. To je 72,9% z celkovej hodnoty nákupov cez internetové obchody. Tento predpoklad je zaujímavý pre každý eshop a pokiaľ si chce ukrojiť kúsok z tohto koláča, tak by mal začať budovať svoju špecializovanú mobilnú aplikáciu.
Dôvody prečo vybudovať pre svoj eshop vlastnú mobilnú aplikáciu a tým udržať svoj internetový obchod v hre
1. dôvod: Pohodlie zákazníka
Može nakupovať kdekoľvek a kedykoľvek, napríklad po ceste do práce. Špecializovaná aplikácia internetového obchodu je kvalitná, jednoduchá a rýchla. Keď zákazník rýchlo nájde to, čo hľadá je spokojný a tým sa zvyšuje možnosť, že nakúpi.
2. dôvod: Konkurenčná výhoda
Ak je zákazník v procese rozhodovania, z ktorého internetového obchodu nakúpi, môže rozhodnúť to, koho aplikáciu má v mobilnom telefóne nainštalovanú.
3. dôvod: Vyššia miera konverzie
Podľa prieskumov, užívatelia mobilnej aplikácie prezerajú viac produktov v mobilnej aplikácii, ako cez prehliadač. Do nákupných košíkov rovnako pridávajú viac produktov a v konečnom dôsledku nakúpia viac, ako pôvodne zamýšľali.
4. dôvod: Vylepšené marketingové nástroje
Užívatelia majú tendenciu klikať na push notifikácie a tým sa skôr dostanú do mobilnej aplikácie, ako na webovú stránku. Podľa DigitalDoughnut, klikne až 60% užívateľov na push notifikáciu, zatiaľ čo email otvorí len 20% užívateľov.
Z toho vyplýva, že časť marketingových nákladov je možné nasmerovať na push notifikácie, lebo je jednoduhšie týmto spôsobom nasmerovať užívateľa na mobilnú aplikáciu. Stačí len kliknúť na oznámenie na domovskej obrazovke telefónu.
5. dôvod: Personalizácia
Personalizácia je kľúčom k zvýšeniu predajnosti. A personalizovať môžeme na základe histórie nákupov, ale až po prihlásení užívateľa. Webovú stránku si môže zákazník prezerať aj bez prihlásenia, ale v mobilnej aplikácii je zákazník stále prihlásený, takže je personalizácia jednoduhšia a je ju možné kombinovať s personalizovanými push notifikáciami.
6. dôvod: Nižšia miera opustenia nákupného košíka
V prípade mobilných aplikácií je miera opustenia nákupného košíka 20%, zatiaľ čo na webových stránkach na počítačoch je to 68% a na mobilných verziách internetových obchodov je to 97%. Výhodou mobilnej aplikácie je to, že je užívateľ stále prihlásený, takže všetky jeho nákupy sa ihneď uložia a pri ďalšom nákupe nemusí zadávať už raz zadané údaje. Pri platbe vie užívateľ využívať alternatívne možnosti platby, ako napríklad Apple Pay, Google Pay a iné. Čím menej krokov, tým menšia miera opustenia nákupného košíka a toto je možné mobilnou aplikáciou dosiahnuť.
7. dôvod: Vyššia miera retencie
Keď si užívateľ mobilnú aplikáciu stiahne do svojho telefónu, tak je vysoká pravdepodobnosť, že ju použije na nákup skôr, ako by mal ísť na webovú stránku. Štúdie ukazujú, že až 38% užívateľov sa, po stiahnutí mobilnej aplikácie internetového obchodu, do tejto aplikácie eshopu opakovanie vracia. V prípade, že sa užívateľ nevracia, je možné vyvolať návštevu push notifikáciou, ktoré môžu obsahovať ponuky personalizované na konkrétneho užívateľa.
8. dôvod: Vylepšený digitálny zážitok zákazníka
Mobilná aplikácia je rýchlejšia ako webová stránka, čo je veľkým prínosom pre užívateľa a pomocou UX / UI funkcií je možné ponúknuť vyššiu mieru interakcie so zákazníkom.