Marketingové oddelenia a marketingové agentúry sú v náročných časoch vždy prvé, na ktorých sa šetrí. Keďže marketing generuje predajné príležitosti, tak sa zdá byť táto stratégia šetrenia kontraproduktívna.
V ťažkých časoch je potrebné zvýšovať predaje a záujem o ponúkané produkty a služby, takže lepším riešením je naopak zvyšovanie marketingových aktivít hlavne v oblasti digitálu.
V časoch masívnej digitalizácie, marketing nie je len o reklame
Efektívne marketingové stratégie musia byť prepojené s digitálnymi stratégiami a s využívaním vhodných platforiem. Je kľúčové, aby človek, ktorý je u vás zodpovedný, za digitálny marketing bol odborníkom v tejto oblasti, inak budú vynaložené náklady neúčinné.
Digitálne marketingové stratégie musia vychádzať z analýz, prieskumov a testovania. Výsledky musia byť merateľné a musia byť správne pripísané jednotlivým kampaniam. Inak neuvidíte návratnosť investície (ROI). Obmedzovanie výdavkov do jednotlivých kampaní musí vychádzať z merania, aby neboli vynakladané peniaze a úsilie na menej efektívne oblasti.
Digitálny marketing si vyžaduje čas. Kampane si budujú zásluhy postupne. Nie je možné očakávať, že za jeden deň kampaň získa dostatočný záujem ľudí o produkty a služby. Záujem publika je nutné stimulovať a podnecovať vhodnými nástrojmi.
Nemusí byť pravdou, že digitálny marketing je príliš drahý.
Výdavky na digitálny marketing je potrebné považovať za investíciu do rozvoja vašej značky a do budovania záujmu o vase produkty a služby. Ak ste malou spoločnosťou a váš budget je veľmi obmedzený, tak existujú nástroje a služby, ktoré nebudú pre vás až tak veľmi finančne náročné a pomôžu v začiatkoch budovania vášho mena v digitálnom svete.
Zamestnať marketingového odborníka na plný úväzok je veľký záväzok, ale môžete využiť služby menších agentúr a skúsených externých pracovníkov, ktorým budete platiť za jednotlivé projekty. Alebo môžete využívať služby menšieho rozsahu za ktoré nebudete platiť mesačne vysokú čiastku. Môžu pre vás urobiť menšie práce na SEO alebo vám môžu pomôcť so sociálnymi sieťami v menšom rozsahu.
Časová investícia do rozvoja marketingu nemusí byť rozsiahla.
Marketingová agentúra vám zaberie čas na začiatku spolupráce, kedy potrebuje spoznať vašu spoločnosť, vaše hodnoty a ponoriť sa hlbšie do vášho podnikania. Po tejto prvej časovej investícii, bude vedieť vytvoriť rôzne digitálne stratégie za vás. Pravidelné konzultácie s agentúrou následne nezaberú veľa času. Sú potrebné na zhodnotenie spolupráce, vyhodnotenie výsledkov a schválenie navrhovaných stratégii.
Čo je pre vás potrebné na začiatku budovania povedomia o vašej značke v online prostredí?
- webová stránka a jej pravidelná aktualizácia
- sociálne siete - vytvorenie profilov, pravidelné uverejňovanie príspevkov a komunikácia s vašim publikom
- Lead generation stratégie
- tvorba obsahu, ktorý vašich užívateľov zaujíma
- email marketing
Keď vytvoríte tento základ vášho digitálneho marketingu a budete na ňom neustále pracovať, výsledky sa dostavia v podobe nových klientov a vášho úspechu.