Facebook Linkedin Instagram

#nuovinky

Blog nielen o digitálnom marketingu od nuovo.digital
  • Domov
  • Digitálny marketing
  • SEO / SEM
  • Webové a mobilné aplikácie
  • Technológie
  • Sociálne média
  • Domov
  • Digitálny marketing
  • SEO / SEM
  • Webové a mobilné aplikácie
  • Technológie
  • Sociálne média
Kontakt
  • Domov
  • Digitálny marketing
  • SEO / SEM
  • Webové a mobilné aplikácie
  • Technológie
  • Sociálne média
Menu
  • Domov
  • Digitálny marketing
  • SEO / SEM
  • Webové a mobilné aplikácie
  • Technológie
  • Sociálne média
B2B_nakup

Ecommerce: Čo očakávajú tímy B2B nákupcov od svojich dodávateľov

Digitálny marketing
•
16 novembra, 2020
•
Katarína Kratková
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Proces nákupu v B2B segmente bol vždy zdĺhavý a komplikovaný, ale v súčasnej dobe je tento proces ešte komplikovanejší a dodávateľ sa musí prispôsobiť novým požiadavkám firiem a B2B nákupcov. Pochopením týchto nových vzorcov správania a požiadaviek je však možné, aby dodávateľ presne prispôsobil svoju stratégiu marketingu a predaja a tým skrátil nákupný cyklus.

Kvôli prebiehajúcej pandémii až 38% B2B nákupcov presunulo plánované obchodné nákupy do obdobia, keď bude situácia jasnejšia a 26% B2B nákupcov odložilo plánované nákupy kvôli zníženiu nákladov.

Nový B2B nákupca: Na čo pri nákupe a jeho plánovaní myslí

  • Bezpečnosť (ochrana dát a ich šifrovanie) je najdôležitejším faktorom pri B2B nákupe nových technológií a softvéru.
  • 60% nákupcov očakáva zlepšenie situácie v priebehu budúceho roka.
  • 36% nákupcov tvrdí, že aby sa toto zlepšenie prejavilo, je dôležité zlepšenie efektívnosti a produktivity.
  • Najväčšou výzvou pre 37% B2B nákupných tímov a firiem je efektívne využívanie technológií.
  • Pre 40% spoločností a nákupných tímov je najväčšou výzvou, ktorej čelia, konkurencia na trhu.
  • Väčšina kupujúcich v súčasnosti využíva nové technológie a ďalší sa plánujú pridať.

Nový proces B2B nákupu

B2B nákupca zefektívňuje proces nákupu a pred samotným nákupom uprednostňuje relevantné a cielené informácie o svojich konkrétnych potrebách, ktoré získava prostredníctvom prieskumu.

Nákupný proces obsahuje 2 hlavné fázy:

  1. Fáza prieskumu
  2. Fáza nákupu

Fáza prieskumu

  • Väčšina B2B nákupcov urobí pred nákupným rozhodnutím prieskum u 4 - 5 dodávateľov (39%).
  • Viac ako polovica uprednostňuje nákup od dodávateľa, o ktorom už počula - bude však brať ohľad na ostatných.

1buyer_contact
Percentuálne vyjadrenie odpovedí B2B nákupcov na otázku: Aký spôsob kontaktu s dodávateľom, od ktorého máte záujem nakupovať, obyčajne preferujete? (zdroj: GWI Work wave 2, prieskumu sa zúčastnilo 2889 B2B nákupcov na 10 trhoch)

  • 43% nákupcov považuje recenzie a skúsenosti s dodávateľom na sociálnych sieťach za užitočné pri prieskume.
  • Takmer polovica nákupcov tvrdí, že pri prieskume nového produktu majú veľký vplyv odporúčania od odborníkov, s ktorými sú v spojení.
  • 52% nákupcov vo veku 25 až 34 rokov tvrdí, že recenzie na dodávateľov sú veľmi dôležitým faktorom pri nákupe, v porovnaní s 28% nákupcov vo veku 55 až 64 rokov.
  • Viac ako tretina nákupcov pokladá prípadové štúdie za najužitočnejší typ obsahu pri kúpe nového produktu alebo služby.

Obsah je zásadný - musí však ísť o správny typ obsahu a musí byť umiestnený na správnom mieste. Existujú však rozdiely v preferenciách medzi vekovými skupinami, bez ohľadu na priemyselné odvetvia.

Povedomie o značke - hrá vo fáze prieskumu obrovskú úlohu, ale nedostatočné povedomie o značke je možné prekonať. Väčšina nákupcov chce mať možnosť posielať e-maily dodávateľom aj mimo ich pracovného času, čo je veľkým benefitom.

Zhrnutie

  • Kľúčové sú relevantné informácie, preto je potrebné prispôsobiť digitálnu a e-mailovú stratégiu štandardom a záujmom cieľového publika.
  • Rozvojom a udržiavaním dobrých vzťahov s kľúčovými zákazníkmi, si dodávateľ zabezpečí pozitívne hodnotenie ponúkaných produktov a služieb.

Fáza nákupu

Kvalita a efektivita sú hlavnou motiváciou pri nákupe nového produktu alebo služby a posledným impulzom je inovácia a pocit hrdosti z náskoku pred konkurenciou.

  • 39% B2B nákupcov by skôr zvažovalo nákup nového produktu alebo služby, ak by to zlepšilo efektivitu spoločnosti, ako keby sa znížili len náklady.
  • 34% B2B nákupcov považuje svoju spoločnosť za inovatívnu v oblasti nových technológií a tvrdí, že je jednou z prvých, ktorá ich používa.

2buyer_team
Percentuálne vyjadrenie odpovedí B2B nákupcov na otázku: Koľko ľudí je obyčajne zahrnutých v procese nákupu nového produktu, alebo služby? (zdroj: GWI Work wave 2, prieskumu sa zúčastnilo 2889 B2B nákupcov na 10 trhoch)

Zhrnutie

  • Smerujte komunikáciu smerom k poukázaniu na efektívnosť a účinnosť vášho riešenia spolu s ľahkou implementáciou.
  • Pamätajte, že pred samotným nákupom komunikujete nielen s jednou osobou, ale s najväčšou pravdepodobnosťou musíte presvedčiť 2 až 5 osôb s rozhodovacími právomocami. Vaša stratégia musí byť na tento fakt vhodne nastavená.

Záver

Využívajte pri tvorbe obchodných a marketingových stratégii nové spôsoby komunikácie a nové technológie, poskytujte svojmu cieľovému publiku relevantné informácie a obsah a budujte svoju značku a vzťahy s existujúcimi zákazníkmi.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Mohlo by vás zaujímať
Digitálny marketing & Webové a mobilné aplikácie

Ecommerce: Kľúčom k úspechu je zákaznícka podpora

Zákaznícka podpora je jedným z kľúčových aspektov úspešného Ecommerce podnikania. Nezáleží na tom, či sa jedná o B2B alebo B2C biznis model....
Digitálny marketing & Zaujímavosti

From our family to yours: Vianočná kampaň od Disney

Vianočná kampaň od Disney oslavuje „nostalgiu, mágiu a rodinnú spolupatričnosť“. Spoločnosť sa snaží, počas vianočného obdobia, nadviazať emocionálne spojenie so zákazníkmi....
Digitálny marketing & Technológie

Web dizajn: Ako vybrať správneho partnera, nie len web dizajnéra

Dizajn webovej stránky zameranej na výsledky je veľkou výzvou. Nováčikovia môžu byť častokrát prekvapení, čo všetko je potrebné vedieť pred...
Newsletter
Zaujímavosti
Disney_screenshot
12 novembra, 2020
From our family to yours: Vianočná kampaň od Disney
Vianočná kampaň od Disney oslavuje „nostalgiu, mágiu...
Uncle_Bens_image
24 septembra, 2020
Ryža Uncle Ben's mení názov a z obalu zmizne usmievavý, šedivý čierny pán
Uncle Ben's vstúpili na trh v 40-tych rokoch...
FB Online podujatia
20 augusta, 2020
Online podujatia: Facebook umožňuje majiteľom biznis stránok organizovať platené Online Eventy
Spoločnosť Facebook minulý týždeň oznámila, že umožňuje...
gaming
10 augusta, 2020
Marketing v hernom priemysle: Gillette Venus a Cottonelle pomáhajú s personalizáciou v „Animal Crossing“
Značka holiacich strojčekov Gillette Venus od spoločnosti...
6 augusta, 2020
Coca-Cola sa vracia s novou kampaňou „Open Like Never Before“
Po aprílovom zastavení všetkých reklamných kampaní, kvôli...
Najčítanejšie
  1. 7 spôsobov, ako získať klientov pre malú spoločnosť
  2. Digitálny marketing je len náklad navyše, ktorý nepotrebujem .. Naozaj?
  3. Ako na budovanie dôvery vo vašu rodinnú firmu
  4. Získavajte klientov efektívne. „Lead Generation“ stratégie pre každý biznis
  5. Coca-Cola sa vracia s novou kampaňou „Open Like Never Before“
  6. 10 krokov k vytvoreniu úspešnej mobilnej aplikácie
  7. Viac, ako polovica ľudí na planéte používa sociálne média
  8. 8 dôvodov prečo vybudovať mobilnú aplikáciu pre internetový obchod
  9. Prečo je SEO dôležité pre každý startup, ale aj pre zabehnutú spoločnosť
  10. Rastúca popularita Dark Social kanálov
  • Ochrana osobných údajov
  • Kontakt
Menu
  • Ochrana osobných údajov
  • Kontakt
© Copyright 2020 • Spravuje a tvorí: nuovo.digital • Novelia, s.r.o.