Obavy zákazníkov z koronavírusu stále pretrvávajú a podľa všetkého ešte dlho budú. Návštevnosť kamenných obchodov sa znížila v porovnaní s obdobiami počas minulého roka. Z prieskumu spoločnosti Mood vyplýva, že zhruba 50% opýtaných vyjadruje obavy z nakazenia sa. Prieskum robila spoločnosť naprieč viacerými krajinami.

Z prieskumu vyplýva, že globálne očakáva častejšie nakupovanie v online prostredí, aj po skončení pandémie, približne 50% opýtaných.
Predchádzajúce prieskumy hovoria, že zákazníci radi nakupujú v kamenných obchodoch, pretože:
- majú možnosť odskúšať produkt – 47%
- po zakúpení, si hneď vezmú produkt domov – 47%
- môžu sa prejsť po obchode a objaviť si niečo ďalšie – 36%
Ako sa pripraviť na Vianoce
Zákazníci, aj tí verní, ktorí majú obavy z pandémie a odmietajú chodiť do kamenných obchodov, budú vo vianočnom období nakupovať. Zmena bude v tom, že budú hľadať a nakupovať v online priestore.
Ak máte existujúci kamenný obchod, máte oproti „len“ internetovej konkurencii veľkú výhodu, pretože 62% zákazníkov, ktorí nakupujú online, uprednostňujú možnosť vrátenia tovaru osobne v predajni.
Ako, ale zvýšiť predaj vašich produktov? Nižšie nájdete pár inšpirácií, ako pomôcť svojmu internetovému obchodu.
1. Vytvorte dizajnovo zaujímavý Eshop
Pokúste sa odlíšiť od svojej konkurencie. Dizajn na mieru, presne prispôsobený vašej firme a vášmu obchodu dokáže zaujať návštevníka a presvedčiť ho, aby hneď neodišiel a aby si prezrel vašu ponuku.
2. Porozprávajte návštevníkovi svoj príbeh
Nebojte sa rozpovedať svojim návštevníkom váš príbeh. Povedzte im prečo ste sa rozhodli budovať svoj Eshop a povedzte im niečo o sebe. Ukážte návštevníkom, ako pracujete a povedzte im prečo je váš Eshop výnimočný a čo im ponúka navyše. Môže to byť napríklad rýchla výmena poškodeného alebo nevyhovujúceho tovaru, poradenstvo s používaním výrobkov, alebo videá, ktoré vysvetľujú ako tovar používať. Možností je veľa.
Ak si svoje produkty vyrábate, nebojte sa ukázať návštevníkom proces výroby a to, na čo je vaša firma hrdá a na čom si zakladá.
3. Buďte úprimný a plňte svoje sľuby
Nezabúdajte, že zákazník chyby neodpúšťa a dá o nich každému vedieť. Preto, ak sľubujete kvalitu, ponúkajte kvalitný tovar. Ak sľubujete rýchlu výmenu tovaru, alebo rýchle vrátenie peňazí pri nespokojnosti, tak sa nezdráhajte splniť to.
Vážte si zákazníka a aktívne s ním riešte jeho problém, ak nastane. Odmenou vám bude spokojnosť a dobré odporúčania, ktoré sú neoceniteľné.
4. Dajte o sebe vedieť
Ak chcete získať nových zákazníkov, využite marketingové nástroje na prezentáciu svojho Eshopu, svojich produktov a služieb.
Využívajte všetky dostupné a obľúbené kanály:
- vytvorte si účet na Google moja firma a Google Merchant Center
- založte si firemný profil na Facebooku a Instagrame a pravidelne vytvárajte príspevky
- môžete vytvoriť špecializovanú skupinu na Facebooku a takto komunikovať s komunitou
- ak ponúkate služby vhodné pre biznis klientelu, nezabudnite založiť LinkedIn profil svojej firme a pravidelne vytvárajte príspevky a komunikujte
- svoj Eshop môžete podporiť platenými reklamnými kampaňami na rôznych platformách
- ak pre vás nie je postačujúci klasický Eshop, pouvažujte nad E-commerce riešením pre B2B spoločnosti
Či si vyberiete Eshop na prenájom, nejaké šablónové riešenie, alebo Eshop vytvorený na mieru, závisí na vašich finančných možnostiach. Dôležité je, že ak chcete stihnúť vianočné obdobie, je najvyšší čas pustiť sa do budovania vášho Eshopu a jeho propagácie.