Facebook Linkedin Instagram

#nuovinky

Blog nielen o digitálnom marketingu od nuovo.digital
  • Domov
  • Digitálny marketing
  • SEO / SEM
  • Webové a mobilné aplikácie
  • Technológie
  • Sociálne média
  • Domov
  • Digitálny marketing
  • SEO / SEM
  • Webové a mobilné aplikácie
  • Technológie
  • Sociálne média
Kontakt
  • Domov
  • Digitálny marketing
  • SEO / SEM
  • Webové a mobilné aplikácie
  • Technológie
  • Sociálne média
Menu
  • Domov
  • Digitálny marketing
  • SEO / SEM
  • Webové a mobilné aplikácie
  • Technológie
  • Sociálne média
Vianoce

Online nakupovanie: Pripravujete svoju firmu na Vianoce? Nákupné správanie sa vplyvom pandémie mení

Digitálny marketing
•
18 septembra, 2020
•
Katarína Kratková
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Obavy zákazníkov z koronavírusu stále pretrvávajú a podľa všetkého ešte dlho budú. Návštevnosť kamenných obchodov sa znížila v porovnaní s obdobiami počas minulého roka. Z prieskumu spoločnosti Mood vyplýva, že zhruba 50% opýtaných vyjadruje obavy z nakazenia sa. Prieskum robila spoločnosť naprieč viacerými krajinami.

Online shopping stats
% opýtaných, ktorí predpokladajú, že budú nakupovať častejšie online, aj po skončení pandémie. Farebne sú odlíšené obdobia. Prvý údaj (22. – 27. apríl), druhý údaj (19. – 26. máj), tretí údaj (29. jún – 2. júl) (zdroj: GlobalWebIndex)

Z prieskumu vyplýva, že globálne očakáva častejšie nakupovanie v online prostredí, aj po skončení pandémie, približne 50% opýtaných.

Predchádzajúce prieskumy hovoria, že zákazníci radi nakupujú v kamenných obchodoch, pretože:

  • majú možnosť odskúšať produkt – 47%
  • po zakúpení, si hneď vezmú produkt domov – 47%
  • môžu sa prejsť po obchode a objaviť si niečo ďalšie – 36%

Ako sa pripraviť na Vianoce

Zákazníci, aj tí verní, ktorí majú obavy z pandémie a odmietajú chodiť do kamenných obchodov, budú vo vianočnom období nakupovať. Zmena bude v tom, že budú hľadať a nakupovať v online priestore.

Ak máte existujúci kamenný obchod, máte oproti „len“ internetovej konkurencii veľkú výhodu, pretože 62% zákazníkov, ktorí nakupujú online, uprednostňujú možnosť vrátenia tovaru osobne v predajni.

Ako, ale zvýšiť predaj vašich produktov? Nižšie nájdete pár inšpirácií, ako pomôcť svojmu internetovému obchodu.

1. Vytvorte dizajnovo zaujímavý Eshop

Pokúste sa odlíšiť od svojej konkurencie. Dizajn na mieru, presne prispôsobený vašej firme a vášmu obchodu dokáže zaujať návštevníka a presvedčiť ho, aby hneď neodišiel a aby si prezrel vašu ponuku.

2. Porozprávajte návštevníkovi svoj príbeh

Nebojte sa rozpovedať svojim návštevníkom váš príbeh. Povedzte im prečo ste sa rozhodli budovať svoj Eshop a povedzte im niečo o sebe. Ukážte návštevníkom, ako pracujete a povedzte im prečo je váš Eshop výnimočný a čo im ponúka navyše. Môže to byť napríklad rýchla výmena poškodeného alebo nevyhovujúceho tovaru, poradenstvo s používaním výrobkov, alebo videá, ktoré vysvetľujú ako tovar používať. Možností je veľa.

Ak si svoje produkty vyrábate, nebojte sa ukázať návštevníkom proces výroby a to, na čo je vaša firma hrdá a na čom si zakladá.  

3. Buďte úprimný a plňte svoje sľuby

Nezabúdajte, že zákazník chyby neodpúšťa a dá o nich každému vedieť. Preto, ak sľubujete kvalitu, ponúkajte kvalitný tovar. Ak sľubujete rýchlu výmenu tovaru, alebo rýchle vrátenie peňazí pri nespokojnosti, tak sa nezdráhajte splniť to.

Vážte si zákazníka a aktívne s ním riešte jeho problém, ak nastane. Odmenou vám bude spokojnosť a dobré odporúčania, ktoré sú neoceniteľné.

4. Dajte o sebe vedieť

Ak chcete získať nových zákazníkov, využite marketingové nástroje na prezentáciu svojho Eshopu, svojich produktov a služieb.

Využívajte všetky dostupné a obľúbené kanály:

  • vytvorte si účet na Google moja firma a Google Merchant Center
  • založte si firemný profil na Facebooku a Instagrame a pravidelne vytvárajte príspevky
  • môžete vytvoriť špecializovanú skupinu na Facebooku a takto komunikovať s komunitou
  • ak ponúkate služby vhodné pre biznis klientelu, nezabudnite založiť LinkedIn profil svojej firme a pravidelne vytvárajte príspevky a komunikujte
  • svoj Eshop môžete podporiť platenými reklamnými kampaňami na rôznych platformách
  • ak pre vás nie je postačujúci klasický Eshop, pouvažujte nad E-commerce riešením pre B2B spoločnosti

Či si vyberiete Eshop na prenájom, nejaké šablónové riešenie, alebo Eshop vytvorený na mieru, závisí na vašich finančných možnostiach. Dôležité je, že ak chcete stihnúť vianočné obdobie, je najvyšší čas pustiť sa do budovania vášho Eshopu a jeho propagácie.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Mohlo by vás zaujímať
Digitálny marketing & Webové a mobilné aplikácie

Ecommerce: Kľúčom k úspechu je zákaznícka podpora

Zákaznícka podpora je jedným z kľúčových aspektov úspešného Ecommerce podnikania. Nezáleží na tom, či sa jedná o B2B alebo B2C biznis model....
Digitálny marketing

Ecommerce: Čo očakávajú tímy B2B nákupcov od svojich dodávateľov

Proces nákupu v B2B segmente bol vždy zdĺhavý a komplikovaný, ale v súčasnej dobe je tento proces ešte komplikovanejší a dodávateľ sa musí...
Digitálny marketing & Zaujímavosti

From our family to yours: Vianočná kampaň od Disney

Vianočná kampaň od Disney oslavuje „nostalgiu, mágiu a rodinnú spolupatričnosť“. Spoločnosť sa snaží, počas vianočného obdobia, nadviazať emocionálne spojenie so zákazníkmi....
Newsletter
Zaujímavosti
Disney_screenshot
12 novembra, 2020
From our family to yours: Vianočná kampaň od Disney
Vianočná kampaň od Disney oslavuje „nostalgiu, mágiu...
Uncle_Bens_image
24 septembra, 2020
Ryža Uncle Ben's mení názov a z obalu zmizne usmievavý, šedivý čierny pán
Uncle Ben's vstúpili na trh v 40-tych rokoch...
FB Online podujatia
20 augusta, 2020
Online podujatia: Facebook umožňuje majiteľom biznis stránok organizovať platené Online Eventy
Spoločnosť Facebook minulý týždeň oznámila, že umožňuje...
gaming
10 augusta, 2020
Marketing v hernom priemysle: Gillette Venus a Cottonelle pomáhajú s personalizáciou v „Animal Crossing“
Značka holiacich strojčekov Gillette Venus od spoločnosti...
6 augusta, 2020
Coca-Cola sa vracia s novou kampaňou „Open Like Never Before“
Po aprílovom zastavení všetkých reklamných kampaní, kvôli...
Najčítanejšie
  1. 7 spôsobov, ako získať klientov pre malú spoločnosť
  2. Digitálny marketing je len náklad navyše, ktorý nepotrebujem .. Naozaj?
  3. Ako na budovanie dôvery vo vašu rodinnú firmu
  4. Získavajte klientov efektívne. „Lead Generation“ stratégie pre každý biznis
  5. Coca-Cola sa vracia s novou kampaňou „Open Like Never Before“
  6. 10 krokov k vytvoreniu úspešnej mobilnej aplikácie
  7. Viac, ako polovica ľudí na planéte používa sociálne média
  8. 8 dôvodov prečo vybudovať mobilnú aplikáciu pre internetový obchod
  9. Prečo je SEO dôležité pre každý startup, ale aj pre zabehnutú spoločnosť
  10. Rastúca popularita Dark Social kanálov
  • Ochrana osobných údajov
  • Kontakt
Menu
  • Ochrana osobných údajov
  • Kontakt
© Copyright 2020 • Spravuje a tvorí: nuovo.digital • Novelia, s.r.o.