Facebook Linkedin Instagram

#nuovinky

Blog nielen o digitálnom marketingu od nuovo.digital
  • Domov
  • Digitálny marketing
  • SEO / SEM
  • Webové a mobilné aplikácie
  • Technológie
  • Sociálne média
  • Domov
  • Digitálny marketing
  • SEO / SEM
  • Webové a mobilné aplikácie
  • Technológie
  • Sociálne média
Kontakt
  • Domov
  • Digitálny marketing
  • SEO / SEM
  • Webové a mobilné aplikácie
  • Technológie
  • Sociálne média
Menu
  • Domov
  • Digitálny marketing
  • SEO / SEM
  • Webové a mobilné aplikácie
  • Technológie
  • Sociálne média
Nuovo_priatelia_veceraju

Rastúca popularita Dark Social kanálov

Digitálny marketing
•
8 októbra, 2019
•
Katarína Kratková
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Na konci marca 2019 bol uverejnený nový prieskum rastúcej popularity Dark Social kanálov. Pojem Dark Social bol vytvorený Alexisom C. Madrigalom, vedúcim redaktorom The Atlantic. Hovorí, že je to sociálne zdieľanie obsahu prostredníctvom súkromných kanálov. Napríklad prostredníctvom online chatu, SMS správami alebo emailom. Takéto zdieľanie obsahu nie je možné správne trackovať pomocou webových analytických nástrojov.

Výskumy hovoria, že stále viac a viac užívateľov si váži svoje súkromie a chce zdieľať obsah súkromne. Otázkou je – Ako je možné vyťažiť maximum z Dark Social?

Podľa novej štúdie spoločností We Are Social a GlobalWebIndex sú najobľúbenejšími kanálmi na zdieľanie obsahu Facebook Messenger, WhatsApp a Instagram. Na vzorke viac ako 3000 užívateľov analyzovali dáta s výsledkom, že až 63% respondentov uprednostňuje na zdieľanie obsahu súkromné komunikačné aplikácie. Na obrázku je znázornené ako užívatelia zdieľajú informácie a obsah.

We Are Social

Respondenti uviedli, že sa cítia komfortnejšie, keď obsah zdieľajú prostredníctvom súkromných kanálov a nie verejne. Výskum hovorí, že tento trend je rozšírený vo všetkých vekových skupinách. 

Čo to znamená pre spoločnosti a značky? 

Znamená to, že sa musia prispôsobiť tomuto stále rozšírenejšiemu trendu, musia počúvať svoje publikum a skúmať nové spôsoby, ako s ním komunikovať. Prepojenie produktov so sociálnym marketingom umožňuje vytvárať hlbšiu diskusiu a zainteresovanosť so zákazníkmi, ktorí sa o značku zaujímajú. Takto získané dáta  môže spoločnosť využiť na vývoj produktu, o ktorý zákazníci prejavili záujem a následne môže produkt na svojom publiku testovať.

Niektoré spoločnosti sa už snažia vyťažiť z Dark Social maximum a snažia sa ho využiť vo svoj prospech. Spoločnosť Starbucks skúma fungovanie súkromných sociálnych skupín a účtov, prevažne na Facebooku. Testuje ako ich môže využiť k lepšej komunikácii so svojim publikom.

Adidas bol jednou z prvých spoločností, ktorá svojou kampaňou Tango Squad začala používať Facebook Messenger na spájanie mladých futbalistov a budovanie skupiny fanúšikov značky.

Dark Social sa týka všetkých odvetví podnikania. Vedie zábava, nasledujú hry a oblečenie. Cestovný ruch  trpí najmä tým, že užívatelia si vytváraju rôzne skupiny, kde si vzájomne v súkromí plánujú a zdieľajú výlety a dovolenky s ostatnými. 

Na obrázku sú zobrazené percentá, čo sa najviac cez Dark Social zdieľa.

We Are Social

Súkromné zdieľanie bude aj v budúcnosti u užívateľov obľúbené, hlavne kvôli ochrane svojho súkromia. Táto skutočnosť prináša spoločnostiam nové možnosti, ako si budovať svoje publikum a ako s ním komunikovať. 

Značka musí byť veľmi dobre prezentovaná v online svete a musí ponúkať ľahkú možnosť zdieľania optimalizovaného obsahu súkromne. 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Mohlo by vás zaujímať
Digitálny marketing & Webové a mobilné aplikácie

Ecommerce: Kľúčom k úspechu je zákaznícka podpora

Zákaznícka podpora je jedným z kľúčových aspektov úspešného Ecommerce podnikania. Nezáleží na tom, či sa jedná o B2B alebo B2C biznis model....
Digitálny marketing

Ecommerce: Čo očakávajú tímy B2B nákupcov od svojich dodávateľov

Proces nákupu v B2B segmente bol vždy zdĺhavý a komplikovaný, ale v súčasnej dobe je tento proces ešte komplikovanejší a dodávateľ sa musí...
Digitálny marketing & Zaujímavosti

From our family to yours: Vianočná kampaň od Disney

Vianočná kampaň od Disney oslavuje „nostalgiu, mágiu a rodinnú spolupatričnosť“. Spoločnosť sa snaží, počas vianočného obdobia, nadviazať emocionálne spojenie so zákazníkmi....
Newsletter
Zaujímavosti
Disney_screenshot
12 novembra, 2020
From our family to yours: Vianočná kampaň od Disney
Vianočná kampaň od Disney oslavuje „nostalgiu, mágiu...
Uncle_Bens_image
24 septembra, 2020
Ryža Uncle Ben's mení názov a z obalu zmizne usmievavý, šedivý čierny pán
Uncle Ben's vstúpili na trh v 40-tych rokoch...
FB Online podujatia
20 augusta, 2020
Online podujatia: Facebook umožňuje majiteľom biznis stránok organizovať platené Online Eventy
Spoločnosť Facebook minulý týždeň oznámila, že umožňuje...
gaming
10 augusta, 2020
Marketing v hernom priemysle: Gillette Venus a Cottonelle pomáhajú s personalizáciou v „Animal Crossing“
Značka holiacich strojčekov Gillette Venus od spoločnosti...
6 augusta, 2020
Coca-Cola sa vracia s novou kampaňou „Open Like Never Before“
Po aprílovom zastavení všetkých reklamných kampaní, kvôli...
Najčítanejšie
  1. 7 spôsobov, ako získať klientov pre malú spoločnosť
  2. Digitálny marketing je len náklad navyše, ktorý nepotrebujem .. Naozaj?
  3. Ako na budovanie dôvery vo vašu rodinnú firmu
  4. Získavajte klientov efektívne. „Lead Generation“ stratégie pre každý biznis
  5. Coca-Cola sa vracia s novou kampaňou „Open Like Never Before“
  6. 10 krokov k vytvoreniu úspešnej mobilnej aplikácie
  7. Viac, ako polovica ľudí na planéte používa sociálne média
  8. 8 dôvodov prečo vybudovať mobilnú aplikáciu pre internetový obchod
  9. Prečo je SEO dôležité pre každý startup, ale aj pre zabehnutú spoločnosť
  10. Rastúca popularita Dark Social kanálov
  • Ochrana osobných údajov
  • Kontakt
Menu
  • Ochrana osobných údajov
  • Kontakt
© Copyright 2020 • Spravuje a tvorí: nuovo.digital • Novelia, s.r.o.