„Lead Generation“ stratégie nie sú nič iné, ako definovanie si plánov, ako prilákať ľudí a vzbudiť ich záujem o vašu značku, ktorý prejavia napríklad poskytnutím svojich kontaktných informácií.
Vašou úlohou bude identifikovať a vytvoriť priestor, kde bude možné efektívne generovanie leadov (potenciálnych zákazníkov). Vo svojich marketingových stratégiách by ste sa mali zamerať na potreby svojich zákazníkov a ponúknuť im riešenie ich potrieb.
Optimalizujte svoju webovú stránku
Základom efektívnej digitálnej stratégie je mať vybudovanú webovú stránku, ktorá bude reprezentovať vašu značku na internete. Na vašu webovú stránku budú smerované všetky online aktivity, preto by mala zaujať návštevníkov a ponúknuť im to, čo hľadajú.
Skontrolujte si svoju webovú stránku a opravte všetky chyby. Zamerajte sa najmä na:
- UX / UI dizajn
- štruktúru
- obsah (vrátane gramatických chýb)
- rýchlosť
- SEO
- Implementované „call to action“ prvky
Myslite na užívateľom mobilných zariadení
Veľa užívateľov používa najmä mobilné zariadenia, preto by webová stránka mala byť responzívna, tzn. mala by sa zobrazovať správne na všetkých mobilných zariadeniach.
Ďalšou možnosťou, ako získať návštevnosť, je vytvorenie mobilnej aplikácie. Mobilná aplikácia je výborným nástrojom, ako budovať Lead generation stratégiu, ale musíte presvedčiť užívateľov, aby si vašu mobilnú aplikáciu stiahli.
Používajte Email marketing
Celý proces stratégie Email marketingu začína na vašej webovej stránke, kde ponúknete niečo výmenou za emailovú adresu užívateľov. Z emailových adries užívateľov si vybudujete databázu, v ktorej si viete definovať rôzne kategórie a podľa nich posielať užívateľom personalizované emaily.
Najdôležitejšie je identifikovať, či je vaša služba, alebo produkt vhodná pre vašich užívateľov, čo zistíte z dát, ktoré dostanete po odoslaní emailov. Ak je vaša stratégia správna a váš email, alebo newsletter je dobre spracovaný, tak sa vám naskytne príležitosť osloviť užívateľov vtedy, keď sú pripravení nakúpiť.
Pravidelne komunikujte a uverejňujte príspevky na sociálnych sieťach
Sociálne média sú pri získavaní Leadov (kontaktov) veľmi dôležité. Ak viete sociálne siete využívať efektívne, tak si vytvoríte verné publikum, ktorému môžete zdieľať obsah a poskytovať hodnotu. Najdôležitejšie je vytvoriť si s publikom vzťah a pravidelne s ním komunikovať.
Svoju sociálnu sieť si zvoľte na základe vášho odvetvia a cieľového publika. LinkedIn využijete najmä na budovanie B2B biznisu a Facebook, alebo Instagram sú vhodné na B2H biznis. Instagram a Facebook sú výbornými platformami napríklad na promovanie produktov cez influencerov a bloggerov.
Zaujmite rôznymi ponukami
Ponuky, akcie, zľavy, kupóny na nákup sú skvelými nástrojmi, ako získať ďalšie kontakty (leady). Na vašej webovej stránke môže napríklad vyskočiť okienko, kde upozorníte návštevníka, že po zadaní kontaktného emailu mu pošlete na email kupón, kód na zľavu, ebook zadarmo alebo inú limitovanú ponuku.
Používajte Live Chat na vašej webovej stránke
Live Chat je unikátny nástroj, ako byť v priamom kontakte so svojim potenciálnym zákazníkom a poskytnúť mu priamo informácie, alebo pomoc.
Vytváranie Lead generation stratégií a ich implementácia je dlhodobou aktivitou, ale ak sa do toho pustíte tým správnym spôsobom, tak postupne si získate verných a stálych klientov.