Podľa globálneho prieskumu spoločností Hootsuite a We Are Social z júla 2020, po prvýkrát používa sociálne média viac, ako polovica svetovej populácie.
Analýza DataReportal ukazuje, že 3,96 mld. ľudí dnes používa sociálne média, čo je zhruba 51% celkovej globálnej populácie.

Toto číslo je pôsobivé, pretože väčšina spoločností pôsobiacich v oblasti sociálnych médií obmedzuje používanie svojich platforiem na ľudí vo veku 13 a viac rokov. Posledné čísla v skutočnosti naznačujú, že takmer dve tretiny (65%) celkovej „oprávnenej“ populácie sveta teraz používa sociálne média.
Počet užívateľov stále rastie. Od júla 2019 počet nových užívateľov narástol o viac ako 376 miliónov nových užívateľov. To znamená, že každú sekundu pribudlo takmer 12 nových užívateľov. Odhaduje sa, že dnes rastie počet užívateľov sociálnych médií ešte rýchlejšie, ako na začiatku roka 2020.
Správanie na sociálnych médiách
Podľa GlobalWebIndex, ľudia viac ako inokedy používajú viacero sociálnych médií. Dáta hovoria, že priemerne používa jeden typický užívateľ takmer 9 rôznych platforiem.
Na obrázku je znázornené ako užívatelia vo veku 16 až 64 rokov používajú sociálne média:
- 99% užívateľom navštívilo, alebo používalo sociálne siete, alebo komunikovalo cez komunikačnú platformu v poslednom mesiaci
- 88% užívateľov aktívne používalo, alebo prispelo na sociálne siete za posledný mesiac
- priemerná dĺžka času, ktorý užívatelia strávia na sociálnych médiach je 2h 22min
- priemerný počet používaných účtov na sociálnych médiach jednym užívateľom je 8,8
- percento užívateľov, ktorí používajú sociálne média na prácu je 40%

Globálne najviac používané sociálne média
Dáta zo 16. júla 2020 hovoria, že najpoužívanejšou platformou je Facebook. V súčasnosti má viac ako 2,6 miliardy aktívnych užívateľov mesačne a 2 miliardy užívateľov používa jeho najobľúbenejšiu komunikačnú platformu WhatsApp.
Instagram, ktorý tiež patrí Facebooku, zaznamenal rast v posledných týždňoch a posledné dáta hovoria, že má viac ako 1,08 miliardy aktívnych užívateľov.

Používanie sociálnych médii ako zdroja správ
Sociálne média sú užívateľmi používané ako zdroj správ. Podľa DigitalNewsReport zostáva obľúbeným zdrojom správ Twitter, a to najmä v anglicky hovoriacich krajinách. Na obrázku je znázornené zastúpenie ostatných platforiem ako zdroja správ globálne.

Používanie sociálnych médií na vyhľadávanie produktov a služieb
Mladší užívatelia vo veku 16 až 24 rokov uvádzajú, že sociálne média používajú aj na vyhľadávanie informácií o produktoch a službách. To znamená, že sociálne média už predbehli vyhľadávacie nástroje, ktoré používa na vyhľadávanie 46% užívateľov.

Sociálne média ako marketingový nástroj
Vzhľadom na rastúci trend používania sociálnych médií je dôležité, aby marketéri a obchodníci naprieč všetkými odvetviami rozmýšľali nad zapracovaním sociálnych médií do marketingových stratégií a plánov.
Sociálne média sa stávajú čoraz viac dôležitou súčasťou života ľudí, ktorá preniká do všetkých oblastí a má čím ďalej tým väčší vplyv na ich rozhodovanie. Preto by mali všetky spoločnosti zamerať svoje úsilie na to, aby identifikovali spôsob a začali vhodne komunikovať s publikom, o ktoré majú záujem a chcú si ho udržať.