Mobilné aplikácie sú skvelým nástrojom, ako ďalej posunúť svoje podnikanie. Mobilný marketing sa stáva konkurencieschopnejším s prepracovanejšou personalizáciou.
Pri vývoji mobilnej aplikácie musíte postupovať premyslene a systematicky.
1. krok: Skvelý nápad
Identifikovali ste problém, ktorý bude aplikácia riešiť a užívateľom prinesie pridanú hodnotu a zlepší ich digitálny zážitok.
2. krok: Cieľová skupina
Špecifikujete skupinu, pre ktorú je mobilná aplikácia primárne určená a tomu prispôsobite dizajn a funkcie.
3. krok: Model príjmov z mobilnej aplikácie
Rozhodnete sa, čo chcete mobilnou aplikáciou dosiahnuť a aký model príjmov budete preferovať.
- Bezplatná aplikácia – mobilná aplikácia bude súčasťou vašej stratégie rozvoja internetového obchodu, cez ktorú bude možné nakupovať, alebo bude súčasťou marketingovej stratégie vašej webovej stránky a bude poskytovať užívateľom ďalšie funkcie a pridanú hodnotu
- Model predplatného
- Nákupy v aplikácii – mikro-transakcie
- Príjmy z reklamy
- Jednorazová platba za stiahnutie aplikácie
4. krok: Typ mobilnej aplikácie
- natívna mobilná aplikácia pre IOS
- natívna mobilná aplikácia pre Android
- hybridná mobilná aplikácia
5. krok: UX / UI dizajn mobilnej aplikácie
Dizajn aplikácie okamžite vplýva na užívateľa a jeho rozhodnutie, či si aplikáciu stiahne do svojho mobilného zariadenia.
6. krok: Prototyp mobilnej aplikácie
Vývoj prototypu mobilnej aplikácie so základnými funkciami. Prototyp mobilnej aplikácie uľahčí identifikáciu ďalších potrebných funkcií bude jednoduchšie si vizualizovať jej finálnu podobu.
7. krok: Finalizácia mobilnej aplikácie a jej testovanie
Implementácia všetkých požadovaných funkcií do aplikácie a jej následné dôkladné testovanie. Odstránenie prípadných chýb a bezpečnostných rizík.
8. krok: Implementácia mobilných analytických nástrojov
Implementácia analytických nástrojov pomôže identifikovať, ako užívatelia používajú aplikáciu.
9. krok: Uvedenie mobilnej aplikácie na trh a zber dát a podnetov
Požiadavka o pridanie aplikácie do Google Play, App Store a počkanie na schválenie.
10. krok: Aktualizácie na základe metrík a marketing mobilnej aplikácie
Pravidelná kontrola funkčnosti mobilnej aplikácie a jej pravidelné aktualizácie a inovácie na základe získaných dát. Premyslená marketingová stratégia pomôže v rozšírení povedomia o existencii mobilnej aplikácie.